Zašto optimizacija brzine stranice mora biti dio SEO strategije?

Zašto optimizacija brzine stranice mora biti dio SEO strategije?

Davne 2010. godine Google je javno objavio da je brzina stranice novi parametar u organskom pretraživaču google ranking algoritma. Poboljšavanje vremena učitavanja stranice može biti prilično naporan zadatak. To zahtijeva pomno planiranje, značajne resurse, benchmarking, besprijekorno izvršenje, temeljita ispitivanja i evaulacije. Posebno za velike tvrtke, planiranje i testiranje može potrajati nekoliko mjeseci i zahtijeva suradnju između dosta različitih timova. U mnogim slučajevima to zahtijeva i mnogo tehničkog znanja i vještina, koje se odnose na web programere, administratore sustava, stručnjake za mrežu i druge tehnički orijentirane stručnjake. No, da li sve to znači da je optimizacija brzine stranice gubitak vremena?

Zašto je brzina stranice bitna za SEO?

Od izlaska Panda i Penguin-a, skalabilni linkovi postaju sve skuplji i neodrživi. Istodobno je došlo do velikog pomaka u sadržaju marketinga. Sada više nije pitanje dali da postavljamo linkove, nego da SEO strategija bude u izradi kvalitetnog sadržaja. Marketinške agencije bi trebale SEO gledati kao "Search Experience Optimisation" umjesto "Search Engine Optimisation". To znači da SEO više ne bi trebao biti optimizacija za botove nego i za korisnike. Nudeći najbolji mogući sadržaj koji će generirati najbolje korisničko iskustvo.

SEO je skup svestranih vještina a koje u konačnici rezultiraju da tvrtke povećavaju svoj promet i zaradu. To je razumijevanje načina na koji pretraživači pretražuju, indeksiraju i rangiraju sadržaj, kako se korisnici ponašaju prilikom pretraživanja ili posjeta web lokaciji. Oni mogu provoditi korelacijske studije, odrediti ključne riječi koje donose bolje konverzije, osmisliti i implementirati strategije sadržaja te otkriti probleme u izvornom kodu koji ometa "spiderability". Posljednje, ali ne i manje važno, mogu (ili trebaju) optimizirati brzinu web stranice.

Kako brzina stranice utječe na indeksiranje, promet i rangiranje?

Općenito, stranice sa slabom brzinom učitavanja pate od slabog angažmana korisnika (povećane stope napuštanja, nisko prosječno vrijeme na stranici) i ako je istina da Google uzima u obzir podatke o ponašanju korisnika kod rangiranja pretraživanja može dovesti da potencijalno smanji rangiranje ključnih riječi, odnosno stranice. Stranice sa sporim učitavanjem mogu također imati izravan negativni učinak na indeksiranje. Kada tražilice ne mogu indeksirati web mjesto nekoliko dana ili tjedana, rangiranje sa ključnim riječima će početi patiti prije ili kasnije.

Isto tako, stranice sa brzim učitavanje mogu poboljšati indeksiranje jer Googlebot svoje vrijeme troši učinkovitije prilikom indeksiranja web mjesta. Budući da Googlebot za određeni proračun svaku web stranicu alocira zasebno ovisno o određenim čimbenicima (autoritet, povjerenje) brže učitavanje i indeksiranje stranice znači da će u konačnici preuzeti i (u večini slučajeva) indeksirati veći broj stranica.

Za velike web lokacije indeksiranje je ključ uspjeha u Google-ovom organskom pretraživanju. Web lokacije e-trgovina s tisućama proizvoda, a često i milijunima (dvostrukih) stranica, bore se za postizanje vidljivosti za sve svoje proizvode. Web lokacije s vijestima koje svoje najnovije članke uspijevaju indeksirati brzo, obično su najbolje rangirane i pobiru ogromne promete.

Performanse na mobilnim uređajima su još bitnije

Industrija mobilnih uređaja svakim danom raste što znači da raste i udio mobilnog pretraživanja. U usporedbi sa stolnim računalima, vrijeme učitavanja stranice na mobilnim uređajima veće je zbog latencije, manje snage obrade, manje memorije i ograničenog trajanja baterije. Od 2012. godine prosječna veličina web stranice se udvostručila i premašuje 2MB. To znači da se stranice na mobilnim uređajima moraju zasebno adresirati. Google je preporučio responsive design pristup. Što više, web stranice koje nistu mobilno optimizirane google penalizira u rangiranju. 

Kako povećti brzinu vaše stranice:

  • Omogućite kompresiju
  • smanjite CSS, JavaScript i HTML
  • smanjite preusmjerenja
  • iskoristite predmemoriju preglednika
  • poboljšajte vrijeme odaziva poslužitelja
  • koristite CDN, content distribution network (distribucijska mreža sadržaja)
  • optimizirajte slike

 

go fast

 

 

SEO

SEO - Search Engine Optimization, je metoda kojom vašu web stranicu pozicionirate što više u web tražilicama, kao što su Google, Yahoo ili Bing. Tu postoji čitav niz strategija kojim se to postiže, a krajnji cilj je podizanje organske posjećenosti vaše web stranice preko ciljanih ključnih riječi. Što je određena web stranica bolje poziocionirana na internet tražilicama za željene ključne riječi to je veći broj organskih (besplatnih) posjeta i potencijalnih konverzija u kupce i klijente.

 

PROČITAJTE VIŠE 

DIGITALNI MARKETING

Digitalni marketing je promocija proizvoda i usluga preko jedne ili više formi elektronskih medija i razlikuje se od tradicionalnog marketinga po tome što uključuje korištenje kanala i metoda koji omogućuju analizu marketinške kampanje i shvaćanje što donosi rezultat, a što ne. I sve to u realnom vremenu. 

 

PROČITAJTE VIŠE

E-MAIL MARKETING

Koliko je efektivan Email marketing?

Potrošači koji primaju email marketinške poruke troše 83% više prilikom kupnje. 

Prosječan povrat na email marketing investiciju je 336,00 kn na svaku uloženu kunu.

72% oglašivača smatra da je ovaj ROI (povrat na investiciju) vrlo dobar.

 

PROČITAJTE VIŠE 


TOP