Da li je HTTPS dobar za SEO ?

Da li je HTTPS dobar za SEO ?

Ako ste radili onlinu pretragu (možda gledali konkurenciju) vjerojatno ste primjetili HTTP i HTTPS stranice. Koja je razlika između to dvoje i koja je važnost u smisli online marketinga?

Što je HTTPS?

Počnimo s osnovama. "S" na kraju "http" dijela URL-a znači da je web stranica sigurna. HTTPS (sigurnost za protokol Hypertext Transport Protocol) ili sigurne web lokacije uključuje SSL ključ sa 2048 bitom i omogućuje zaštitu stranice putem provjere i šifriranja. Kada je instaliran na web poslužitelju, SSL cerifikat aktivira lokot i https protokol te omogućuje sigurne veze s web poslužiteljem i preglednikom.

Sigurne web lokacije mogu zaštititi korisničku vezu osiguravajući informacije u tri nivoa:

  • šifriranje osigurava da korisnikova aktivnost ne može biti praćena ili da ne može doći do krađe podataka
  • integritet podataka sprečava da se datoteke oštete u prijenosu
  • autentifikacija štiti od napada i izgrađuje povjerenje korisnika

Ali kako točno SSL certifikat utječe na rangiranje kod pretraživača i šire?

Što je sve ukupni HTTPS SEO učinak?

  • 84% korisnika će odustati od kupovine ako su podaci slani preko nezaštićene veze, što je pokazatelj da ako nema web zaštite potencijalna prodaja je manja
  • Google je nagovjestio da je potpuna web zaštita budućnost i da će "nastaviti s razvojem u smjeru da je zaštita osnova"
  • Google chrome označuje web stranice koje se HTTP kao nesigurne, upozoravajući korisnike da je konekcija nesigurna
  • HTTPS stranice se učitavaju mnogo brže nego HTTP stranice, što vodi do toga da su i bolje rangirane
  • Po Google-u, više od 50% svih učitanih stranica sa stolnih računala su HTTPS konekcije
  • Više studija govori da postoji veza između HTTPS konekcija i bolje rangiranosti stranice
  • Više od 40% Google stranica na organskom pretraživanju su HTTPS
  • HTTPS je Google signalizirao u svom algoritmu već 2004. godine

Više od samog sadražaj stranice HTTPS ima pozitivan učinak na rangiranje vaše stranice, te potencijalno konverzije. 

RANGIRANJE

Već tamo 2014. godine Google je u svoje algoritme postavio i HTTPS, koji vodi u prilog HTTPS stranicama. To je tada bila lagana komponenta unutar ukupnog algoritma rangiranja, a HTTPS web stranice su doživjele samo manji porast ranga. No Google je nagovjestio da oni mogu biti faktor u budućnosti.

U 2015. godini Google je izjavio da HTTPS stranica ima prednost u rangiranju ako su dva različita rezultata pretraživanja isti. Naravno u korist stranice s HTTPS-om. Znači ako je vaša web stranica jednaka vašoj konkurentskoj web stranici u smislu brzine, oznaka naslova, svježine sadržaja, a vaša stranica ima HTTPS a konkurentska nema, Google će najvjerojatnije rangirati vašu stranice ispred.

Kako to izgleda danas? Iako je svega 1% svih web stranica zaštićeno, 40% stranica koje se nalaze na Google prvoj stranici ima HTTPS. Google je potaknuo webmastere da migriraju na zaštićene stranice i daje sve veću težinu stranicama koje su HTTPS. Imajte na umu da te prve stranice na Google-u slijede sve najbolje prakse izrade u namjeri da bi stekli i zadržali svoju poziciju, što govori da oni više prate Google-ove smjernice u ugradnji web zaštite.

PROMET

Bolje rangiranje vodi tome da je i promet veći (što više ljudi vide vašu web stranice, biti će i više posjetitelja). Isto tako kad korisnici u web pretrazi vide oznaku da je stranica sigurna, prije će posjetiti tu stranicu nego stranicu koja nije sigurna, što vam poboljšava stopu klikanja vaše web stranice.

KONVERZIJE

Korisnici vjeruju više sigurnim vezama - to je činjenica. Prema istraživanjima, 84% korisnika napustilo bi kupnju ako su podaci poslani preko nesigurne veze, a velika većina ima sumnju da su njihovi podaci zlouporabljeni tokom prijenosa. Učinite sve da vaši klijenti budu sigurni, bilo da su u vašoj trgovini ili na internetu.

BUDITE PROAKTIVNI I DJELUJTE SADA

Dakle, iako u ovom trenutku SSL SEO učinak nije pretežno negativan, čini se da se stvari kreću u tom smjeru. Google-ov webmaster blog upućuje na potpuno siguran web u budućnosti: "Kako migracija na HTTPS postaje sve jednostavnija, nastaviti ćemo dalje raditi prema tome da web bude siguran prema zadanim postavkama." Budite proaktivni o sigurnosti web stranica, nemojte reagirati naknadno, te budite ispred konkurencije jer to je danas već norma.

 

go fast

SEO

SEO - Search Engine Optimization, je metoda kojom vašu web stranicu pozicionirate što više u web tražilicama, kao što su Google, Yahoo ili Bing. Tu postoji čitav niz strategija kojim se to postiže, a krajnji cilj je podizanje organske posjećenosti vaše web stranice preko ciljanih ključnih riječi. Što je određena web stranica bolje poziocionirana na internet tražilicama za željene ključne riječi to je veći broj organskih (besplatnih) posjeta i potencijalnih konverzija u kupce i klijente.

 

PROČITAJTE VIŠE 

DIGITALNI MARKETING

Digitalni marketing je promocija proizvoda i usluga preko jedne ili više formi elektronskih medija i razlikuje se od tradicionalnog marketinga po tome što uključuje korištenje kanala i metoda koji omogućuju analizu marketinške kampanje i shvaćanje što donosi rezultat, a što ne. I sve to u realnom vremenu. 

 

PROČITAJTE VIŠE

E-MAIL MARKETING

Koliko je efektivan Email marketing?

Potrošači koji primaju email marketinške poruke troše 83% više prilikom kupnje. 

Prosječan povrat na email marketing investiciju je 336,00 kn na svaku uloženu kunu.

72% oglašivača smatra da je ovaj ROI (povrat na investiciju) vrlo dobar.

 

PROČITAJTE VIŠE 


TOP